Strategisch
De doelen van een organisatie moeten worden gekoppeld aan de behoeftes van de doelgroep om tot een goede sluitende strategie te komen
Om de nodige data te verzamelen, organiseer ik o.a. mindmap sessies, houd ik interviews met relevante doelgroepen, maak ik gebruik van vragenlijsten, visualiseer ik de customer en user journies en analyseer ik bestaande data.
Vervolgens gebruik ik de inzichten van de analyse om een strategie te ontwikkelen. Nog niet creatief en middelenvrij.
Unit4 User Experience Strategie
De User Experience voor de totale Unit4 de Unit4 software portfolio bestaat uit een zo helder mogelijk verhaal. Vanuit een gedragen belofte zijn verschillende tools ontwikkeld die de implementaties snel en accuraat mogelijk maken.
Social Media strategie Wereld Natuur Fonds
Voor het Wereld Natuur Fonds heb ik de social media strategie ontwikkeld. Deze is in de loop der jaren uiteraard aangescherpt maar vormt nog steeds de basis. Op basis van de inzichten uit de analyse, werd via de platformen ‘Zoom’ (fotografie) en ‘waarbenjij.nu’ (reisdagboeken) relevante en kwalitatieve content ontsloten
Unit4 Innovatie strategie
Om innovatie binnen Unit4 te verstevigen, was ik gevraagd om onderdeel te zijn van een innovatie steering board. Na een analyse van de innovatie status quo binnen het bedrijf hebben we via user stories en user inteviews een plan kunnen maken om eenieder, binnen de eigen discipline onderdeel te laten worden van innovatie.
Online strategieën
Ik heb voor diverse organisaties online strategieën ontwikkeld. Zowel binnen Retail (C1000, Coop, GAMMA), Not for Profit (Wereld Natuur Fonds, Greenpeace, Abvakabo), FMCG (Neutral, Douwe Egberts, Hooghoudt) , finance (SNS), Higher Education (Nibe SVV, RuG, WuR), software (Unit4) en pure e-commerce (Expert, Raven, Riverdale, KNVB). De strategieën hadden verschillende doelen: loyaliteit, retentie/traffic en conversie.