Innovatief
Als het nu gaat over producten, diensten, organisatie modellen of processes, ik heb geleerd dat in feite alles geïnoveerd worden.
Innovaties zijn oplossingen die de status quo doorbreken. Die relevant zijn en waarde toevoegen. Uniek, waterdicht en perfect uitgevoerd.
Innovatie is geen doel op zich, maar een resultaat. Een resultaat dat zal worden herinnerd, waar over gesproken wordt en bestaansrecht heeft.
Als onderdeel van de ‘Innovation Steering Commitee’ van Unit4, heb ik ondervonden hoe een cultuur van innovatie vormgegeven kan worden. Een cultuur waarin iedereen zich veilig voelt en de mooiste ideën worden geboren.
Voor het Wereld Natur Fonds heb ik de WNF-Bamboeclub bedacht. De primaire doelgroep was kinderen tot 6 jaar. De communicatiedoelgroep was de (groot)ouders. Dit was een doelgroepcombinatie dat nog niet was omarmd en zeer succesvol bleek.
De traditionele kerstdis is altijd een redelijke stressvolle aangelegenheid. Je krijgt maar één kans. En juist dan zal je zien dat reerug is aangebrand of een ingrediënt vergeten is…
Ik stelde voor om tijdens de kerstdagen diverse topchefs via een chat beschikbaar te maken om de ongelukkigen te helpen en te zoeken naar alternatieven.
Neurosciences heeft me veel geleerd. Een van de mooiste inzichten is het feit dat wij, de mens, media (en ook software) onbewust beschouwen als een sociale partners. Hier is de strategie voor de Unit4 software portfolio op gestoeld. Software moet zich spiegelen aan het gedrag van de eindgebruiker.
Om Product Managers, Product Owners, Business Analysten, UX Designers te helpen om de juiste communicatie keuzes te maken in de software heb ik een software-persona wizard ontwikkeld. Het eindresultaat is een combinatie van een user-persona en een hieraan gekoppelde software persona.
Software wordt veelal gezien als iets abstracts. Het is soms lastig om de juiste keuzes te maken. Om het abstracte tastbaar te maken heb ik de belangrijkste interfaces in de software portfolio vertaald naar 3D omgevingen. Het resultaat is een stad met wolkenkrabbers, silos en andere gebouwen. Door een platte interface op een andere manier te presenteren wordt de creativiteit geprikkeld en worden de resultaten vele malen tastbaarder.